Behandlinger

Vi har aftale med Danske Regioner, derved kan du benytte muligheden for det udvidede frie sygehusvalg, dvs. hvis du skal vente mere end 30 dage på udredning, eller hvis din operationsdato er blevet ændret/udsat.

Vi har aktuelt indgået aftale med PFA Pension Sundhedsforsikring, men hvis du har sundhedsforsikring i et andet selskab, kan du kontakte dem og høre nærmere om dine muligheder for dækning af forløb hos os. Vi kan også hjælpe dig med en kosmetisk ændring af din næse, som du selv financierer.

Ydre næse

Man kan være utilfreds med udseendet af sin næse af flere årsager. Noget kan være medfødt mens andet kan være opstået i forbindelse med uheld eller andre skader mod næsen.

Bihuler

Hvis du lider af hyppige bihulebetændelser eller langvarig forkølelse, kan det måske afhjælpes ved en bihuleoperation.

Skæv Næseskillevæg

Skæv næseskillevæg opleves som problemer med at få luft igennem næsen på den ene eller begge sider. Tilstanden kan være medfødt eller på baggrund af brud eller slag mod næsen.

Stemmebåndskirurgi

Længerevarende hæshed skyldes ofte forstyrrelse af stemmebåndenes naturlige vibrationer. Årsagen kan være forskellige godartede polypper, cyster eller slimhindeforandringer. Der kan også være kronisk hævelse af stemmebåndene. I disse tilfælde vil man ofte ved operation kunne fjerne årsagen hæsheden.

Snorken

Snorkelyden skyldes vibrationer i svælgets bløddele i forbindelse med vejrtrækning under søvn. Det anslås at op mod en tredjedel af alle voksne danskere snorker. Hos nogle ser man også samtidig aflukning i svælget og vejrtrækningspauser (obstruktiv søvnapnø). Graden af vibration varierer fra mild, lejlighedsvis snorken til svær søvnapnø, der er en behandlingskrævende tilstand. For nogle kan snorken være et socialt problem, hvor ægtefæller må sove hver for sig, mens søvnapnø er en tilstand der ubehandlet kan forårsage dagstræthed, forhøjet blodtryk, diabetes samt blodpropper, og er således en alvorlig lidelse.

Lammelse af stemmebåndet

Lammelse af et stemmebånd kan have mange årsager. Det kan opstå som komplikation efter operation på halsen, hvor der er sket en påvirkning af den nerve der forsyner stemmebåndet med bevægelighed. Typisk er det operationer for struma, diskusprolaps i hals niveau eller større lungeoperationer. Det kan også opstå i forbindelse med simpel influenza eller halsbetændelse. Endelig kan det være symptom på mere alvorlig sygdom.